25 Mayıs 2018 Cuma

İlk Adımlar



Bir çocuğun ne zaman yürümeye başlayacağını, çocuk kendisi belirlemektedir. Asla yürüme için çocuğa baskı yapılmamalıdır. Küçük yardımlar yapılabilir. Ortalama olarak çocuklar 1 yaşına geldiklerinde yürümeye başlarlar. Çocuklar bu dönemde evde oldukları zamanda çıplak ayak ile yere basmaları daha sağlıklı olduğu gibi dışarıda oldukları zaman diliminde ayakkabı ihtiyaçları vardır. Bu süreçte giyecekleri ayakkabı ilk adım ayakkabısı olarak isimlendirilir. Bu ilk adım ayakkabısının da bir takım özellikleri vardır.

İlk Adım Ayakkabısında Olması Gereken Özellikler

 ilk Adım Ayakkabısı
Çocuklar için seçilecek olan ilk adım ayakkabısı olarak alınacak ayakkabıda olması gereken özellikler;
-Büyük ya da küçük olmamalı, çocuğun ayağına tam olmalıdır
-Çocuğun ayak bileğini saracak şekilde seçim yapılmalıdır
-Ayak topuğu olan bölüm sert olmalıdır
-Ayak topuğunun çukur kısmı yüksek olacak
-Ayakkabının tabanı esnek olan bir model seçilmelidir

Ortopedik Değil Anatomik Olmalıdır

ilk adım ayakkabısı ortopedik olmamalıdır. Çocuğun ayak yapısına uygun olarak seçilecek anatomik bir ayakkabı olmalıdır. Bu tür bir ayakkabı modelini bulmak güç değildir. Çocuk ayakkabısı satılan birçok mağaza da bulmak mümkün. Önemli olan seçim yapar iken çocuğa uygun olan ayağına tam gelen bir seçim yapmak. İlk adım ayakkabısı alır iken spor ayakkabı da tercihe dilebilir.
Eğer ki ilk adım ayakkabısı alınacak olan çocukta bir ortopedik bozukluk yok ise çocuk 3 yaşını doldurana kadar sert botlar tercih edilmemelidir. Sert botlar çocuğun ayak bileğinin hareketlerini zorlaştırır. Rahat yürümesini engeller. Bir çocuğun yürümeyi tam olarak öğrenmesi için geçen süre 3 yaşına kadar olan dönemdir. Bu döneme kadar çocuğun taban kasları anca gelişme seviyesini tamamlar. Bu sebeplerden 1 yaş ile 3 yaş arası ilk adım ayakkabısı çok önem taşımaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

PRP Tedavisi

PRP tedavisinin özellikleri arasında kişilerin cilt problemlerini onarmak gelir. Bu tedavi yönteminde kişilerin ciltlerinin onarılması teşvi...